Informacja

01 lutego 2012
Od 1 stycznia 2012r. weszła w życie nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tzw. ustawa śmieciowa), która począwszy od 1 lipca bieżącego roku zmienia dotychczasowy model gospodarki odpadami komunalnymi, w szczególności zmienia zasady naliczania opłat z tytułu wywozu odpadów komunalnych. Nowy system zakłada, że to gmina przejmie obowiązki właścicieli nieruchomości w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi, pobierając w zamian opłatę uwzględniającą m.in. koszty zbierania, koszty odzysku, a także koszty unieszkodliwiania odpadów.
Jednocześnie od 1 lipca br. ustanie obowiązek uiszczania przez mieszkańców opłat za wywóz odpadów na rzecz firmy realizującej usługę odbioru i przekazania do zagospodarowania odpadów komunalnych, a indywidualne umowy na wywóz odpadów będą przez Spółkę realizowane do końca czerwca 2013r.
Odpłatności na rzecz Spółki za II kwartał 2013r. należy wnosić na dotychczas obowiązujących zasadach, zgodnie z fakturą VAT dostarczoną przez Spółkę. Dla mieszkańca oznacza to tyle, że od miesiąca lipca 2013r. opłaty będą ponoszone na rzecz gminy, na zasadach przewidzianych w stosownej Uchwale Rady Gminy oraz w oparciu o treść złożonych przez Państwa deklaracji. Ponadto informujemy osoby, które do tej pory nie wypowiedziały umowy na odbiór odpadów w związku z wejściem w życie nowej ustawy, iż od dnia 01 lipca 2013r. Spółka nie będzie dokonywała fakturowania i obciążania klienta z ww. umów.